Een nieuwe website & dé juiste lead generatie technieken zorgen voor 50% meer sales

Blulinc, expert in EV-laadstations en laadpalen, ging voor een volledige rebranding, nieuwe website en online marketing ondersteuning. Dit zorgde voor een flinke stijging in kwalitatief verkeer en sales leads.

Services
  • Marketing strategie & advies
  • Market research (interviews)
  • Lead Generation experiments
  • Paid advertising
    Webinars
    Cold outreach
  • A/B testing
  • Website strategie
  • Webdesign & development
Uitdaging

Blulinc zocht een partner die hen kon begeleiden bij het ontwikkelen van een nieuwe merkstrategie en website. Na een succesvol websitetraject wilden ze hun online aanwezigheid maximaliseren en extra B2B-sales leads genereren. Hiervoor was Brandimpact de logische partner.

Met Brandimpact aan onze zijde hebben we bij Blulinc een dynamische rebranding en marketingstrategie uitgerold die niet alleen ons merk heeft versterkt, maar ook meetbare resultaten heeft opgeleverd.

Zaakvoerder bij Blulinc

Cihan Kranda

De aanpak

Strategie

1

We begonnen het strategisch traject met Blulinc adhv interviews, concurrentieanalyse en zoekwoordonderzoek. Zo konden we de vragen, twijfels en noden van de belangrijkste doelgroepen (ICP’s) in kaart brengen en tackelen op de landingspagina’s van de nieuwe website. Na het strategisch traject traden we op als spelverdeler tussen de copywriter, webdesigner, webdeveloper en Blulinc. We planden wekelijkse meetings met de betrokken partijen, zorgden voor de wireframes en UX en zorgden dat de deadlines gerespecteerd werden. Verder creëerden we een go-live campagne via Linkedin en Meta en trokken we direct relevant verkeer aan.

Slimme experimenten

2

Dankzij het strategisch voortraject en de nieuwe website waren we nu startklaar om het growth experiment traject te activeren en kwalitatieve sales leads te genereren. Blulinc had al enkele client cases uitgewerkt en die konden we direct inzetten via Linkedin om relevant verkeer aan te trekken. Via het zoekwoordonderzoek waren we in staat om B2B zoekwoorden te selecteren voor Google Search Ads en de juiste doelgroep naar de website te trekken. We installeerden ook 2 lead-gen motors op de website: een terugverdientijd calculator en offerte calculator. Hier kwamen veel leads uit, maar vooral particulieren (niet-kwalitatieve). Naast de inbound technieken experimenteerden we ook met verschillende cold outreach sequenties naar fleet managers en zaakvoerders. Vervolgens organiseerden we een webinar, waarin we meer dan 70 relevante registraties telden en waar direct 5-6 sales gesprekken uit voortvloeien. Dit was de best werkende techniek en deze schaalden we ook op naar elke 3 maand een webinar. Dankzij Leadinfo konden we het website verkeer uit bovenstaande technieken ook herkennen en hiernaar uitreiken.

Implementeren, schalen & onderhouden

3

We onderhouden de best werkende technieken en blijven deze optimaliseren.

Blijven experimenteren

4

Er duiken voortdurend nieuwe tools en technieken op om klanten steeds efficiënter aan te trekken. Zo blijven we met een deel van het marketingbudget experimenteren. Op die manier garanderen we een duurzame groei door de systemen niet te laten verouderen.

We zijn onder de indruk van de expertise en het aanpassingsvermogen van Brandimpact en kijken uit naar een voortzetting van deze productieve relatie.

Zaakvoerder bij Blulinc

Cihan Kranda

Wat zijn de resultaten?

50% meer demo-aanvragen via Growth Tactieken 

Verdubbeling van het websiteverkeer en 

Stijging van 300 naar 500 linkedin volgers

30% Reply rate bij cold outreach sequenties en 5% sales meetings per verzonden e-mail

Start met gratis advies van Thibo

Wat kan je verwachten?

We kijken naar je huidige situatie en doelen
We delen relevante voorbeeld cases & inspiratie
Je leert hoe we het concreet aanpakken