Stabiele groei over meerdere jaren heen voor Hanna Instruments
De juiste offers en zoekwoorden brengen nieuwe klanten vlotjes bij de webshop van Hanna Instruments.
Klant
Reeds 45 jaar behoort Hanna Instruments met trots tot de wereldleiders in innovatie van meetinstrumenten en regelapparatuur van waterkwaliteit. Ze streven ernaar om altijd de beste oplossingen voor testproblemen en meeteisen aan te bieden. Elk product wordt ontwikkeld en geproduceerd door Hanna Instruments zelf, waardoor er een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding is. Daarnaast onderscheidt Hanna Instruments zich ook door een vlotte en persoonlijke service!
Services
- Interviews doelgroep
- Inspiratie en campagnes voor contentoffers
- SEO aanbevelingen
- Uitgebreide SEA accounts
- Nurture marketing automation flows
Uitdaging
De uitdaging van Hanna Instruments bestond erin om hun webshop te laten groeien en de verkoop te laten stijgen. De zeer diverse doelgroep en het grote aantal productcategorieën zorgen voor uitdagingen en opportuniteiten.
We kwamen bij Brandimpact terecht om de verkoop via onze webshop te verhogen en beter gevonden te worden op Google. We slaagden erin om organisch te groeien en onze transacties te doen stijgen!
De aanpak
Slimme experimenten
We leren via A/B testing systematisch welke kanalen, technieken, messaging, targeting & creatives de beste resultaten opleveren. We schalen de campagnes die de beste resultaten opleveren.
Implementeren, schalen & onderhouden
Na de testfase werden er extra productcategorieën toegevoegd aan de advertenties en werden de doelgroepen verder verfijnd. Daarnaast werden er extra tracking punten bepaald en ingesteld zodat we een goed overzicht hebben over onze flow. Ook werden er nurture e-mailflows opgezet om extra verkoop te stimuleren bij bestaande klanten. Op die manier krijgen we een full-funnel approach.
Blijven experimenteren
Er duiken voortdurend nieuwe tools en technieken op om klanten steeds efficiënter aan te trekken. Zo blijven we met een deel van het marketingbudget experimenteren. Op die manier garanderen we een duurzame groei door de systemen niet te laten verouderen.
Wat zijn de resultaten?
- 30% extra bezoekers op de website dankzij SEO aanpassingen
- Instroom van leads via contentoffers waar sales mee aan de slag kan
- 30% meer ecommerce aankopen. Dit vertaalt zich in een omzetstijging van 50%