Omzetdoel 2 jaar eerder bereikt: een succesverhaal in de groene cijfers
Dankzij een sterke marketingaanpak behaalde ProEnergy de vooropgestelde doelen twee jaar eerder dan verwacht.
Klant
ProEnergy is een installateur van groene-energiesystemen: van zonnepanelen tot warmtepompen en thuisbatterijen. In 2021 kozen ze voor Brandimpact als hun vaste compagnon voor online marketing. Twee jaar later maken we samen de groeibalans op.
Services
- Strategische workshop
- Optimalisatie landingspagina's
- Social Media Ads (met A/B testing)
- Google Ads
- SEO
Uitdaging
ProEnergy wilde een stroomstoot geven aan hun digitale marketing. Drie doelen hadden ze voor ogen. Eén: een snellere groei realiseren door meer kwalitatieve leads te genereren. Twee: de juiste werknemers aantrekken om die groei mee mogelijk te maken. Drie: meer B2B-klanten aantrekken.
“Vroeger hadden we weinig inzicht in de return van onze online marketing. Omdat campagnes nu continu worden gemonitord en geanalyseerd, hebben we een perfect inzicht in welke acties er lopen en wat de resultaten zijn.”
De aanpak
Slimme experimenten
We leren via A/B testing systematisch welke kanalen, technieken, messaging, targeting & creatives de beste resultaten opleveren. We schalen de campagnes die de beste resultaten opleveren.
Implementeren, schalen & onderhouden
In de eerste fase werd een sterke leadmachine uitgebouwd. Dit had als resultaat dat er ook meer medewerkers nodig waren om aan de vraag te voldoen. We schakelden daarom over op employer branding en creatieve rekruteringscampagnes. Na amper een dag werden deze stopgezet, wegens te veel aanvragen! De volgende stap was de B2B-markt veroveren. Hiervoor werden opnieuw social ads ingezet en een gratis dakscan als lead magnet. Zo bleven we de groei van ProEnergy op een flexibele manier ondersteunen.
Blijven experimenteren
Er duiken voortdurend nieuwe tools en technieken op om klanten steeds efficiënter aan te trekken. Zo blijven we met een deel van het marketingbudget experimenteren. Op die manier garanderen we een duurzame groei door de systemen niet te laten verouderen.
“Op een bepaald moment hebben we onze B2C-klantenwerving stopgezet, omdat de wachttijden voor nieuwe klanten te lang begonnen oplopen. Brandimpact schakelde meteen naadloos over op rekruteringscampagnes.”
Wat zijn de resultaten?
De samenwerking in cijfers:
- 80% meer online bezoekers sinds 2021
- 70% van alle traffic via organic search
- Stijging van het aantal nieuwe leads met 40%
- Een omzetdoel dat 2 jaar eerder werd bereikt
- Alle 6 vacatures ingevuld op amper 3 weken