Een nieuw merk lanceren in een concurrentiële markt: Van start-up naar scale-up in 1,5 jaar
Op een slimme manier de weg naar succes bewandelen
Klant
Finsiders is een expert in financiële projectconsultancy. De Gentse start-up neemt financiële talenten in dienst en zendt hen daarna uit naar projecten en bedrijven in Vlaanderen en Brussel – telkens in functie van de persoonlijke interesses en carrièredoelen van de kandidaat. Tegelijk ondersteunen ze hun klanten om een tijdelijke nood aan financiële expertise snel in te vullen.
Services
- Marketing Strategy
- Research & Market Analysis
- Content Marketing Strategy
- E-mail Automation
- Paid Advertising
Uitdaging
In een zeer competitieve markt een nieuw merk lanceren, zonder naamsbekendheid is een pittige uitdaging. Op een zo efficiënt mogelijke manier het maximum halen uit het marketingbudget was onze missie.
“Je hebt de klassieke marketingbureaus en dan heb je Brandimpact. Het verschil? Geen fluffy talk maar wel een drive naar meetbare resultaten. Want wanneer is een campagne geslaagd of niet? Vaak hoor je dan: er is meer budget nodig. En dan opnieuw. Brandimpact pakt het anders aan. Hun marketingstrategie vertrekt vanuit concrete doelen. Bijvoorbeeld: elke maand x nieuwe leads. En dat binnen een vast, vooraf bepaald budget.”
De aanpak
Slimme experimenten
Via A/B testen analyseren en valideren we systematisch welke kanalen, technieken, messaging, targeting & creatives de beste resultaten opleveren. Vervolgens schalen we de campagnes die de beste resultaten opleveren. Na een validatieperiode van uitvoerig testen, konden we een duidelijke strategie en aanpak identificeren.
Implementeren, schalen en onderhouden
We testen verschillende visuals, doelgroepen en messaging om kwalitatieve kandidaten tegen een kostenefficiënte manier aan te trekken. Na enkele testrondes, schaalden we de best werkende campagnes en verhoogden we het mediabudget voor een maximaal resultaat en impact.
Blijven experimenteren
Er duiken voortdurend nieuwe tools en technieken op om klanten steeds efficiënter aan te trekken. Zo blijven we met een deel van het marketingbudget experimenteren. Op die manier garanderen we een duurzame groei door de systemen niet te laten verouderen.
“Het Brandimpact-team is professioneel en betrokken bij het succes van klanten, en doet er alles aan om ervoor te zorgen dat de projecten op tijd en binnen budget worden afgerond. Het is een waar plezier om met de experten van Brandimpact samen te werken en doelen te bereiken!”
Wat zijn de resultaten?
- Gemiddeld 100 inschrijvingen per webinars
- 5 keer zoveel projecten
- Verdriedubbeling van het websiteverkeer
- In 2 jaar tijd: van 5 naar 100 consultants