Paybix groeit uit tot HR Tech Startup van het jaar met Brandimpact als co-piloot

Paybix, een innovatieve speler in internationale payroll software, koos voor een vernieuwde branding, website, en strategische marketingondersteuning. Deze stappen hielpen het bedrijf om zich te onderscheiden in het competitieve payrolllandschap, wat resulteerde in de titel HR Tech Startup van het jaar.

Services

Marketing strategie & advies

Market research (interviews)

Lead Generation experimenten

Paid advertising
Webinars
Cold outreach

A/B testing

Website strategie

Webdesign & development

Content Marketing Strategie

Uitdaging

Paybix zocht een partner die hen kon begeleiden bij het ontwikkelen van een nieuwe merkstrategie en website. Na een succesvol website traject wilden ze hun online aanwezigheid maximaliseren en extra B2B-sales leads genereren. Hiervoor was Brandimpact de logische partner.

Ik voel een fenomenale vibe door met jullie samen te werken. Het voelt echt aan dat jullie onze (interne) marketing afdeling zijn. Enorm snelle reactietijden, enorm proactief, meedenken… top!

CTO & Co-Founder

Bart Slaets

De aanpak

Strategie

1

De samenwerking begon met een uitgebreid strategisch traject, waarbij we diep in de doelgroep en doelstellingen van Paybix doken. We voerden interviews met bestaande klanten, analyseerden de concurrentie, en identificeerden kansen door middel van een SEO-analyse en zoekwoordonderzoek. Tegelijkertijd startten we het rebranding- en websitetraject, waarin we wireframes, designs en copywriting leverden. De nieuwe website beantwoordt aan de noden, vragen en twijfels van de doelgroep.

Growth Workshop en voorstel

2

Tijdens een growth marketing workshop prioriteerden we verschillende slimme experimenten rond brand awareness en lead generation. Deze experimenten werden uitgevoerd in een growth traject van zes maanden. Na de evaluatie van de experimenten besloten we de samenwerking voort te zetten met de beste werkende marketingtechnieken. We ontdekten dat cold outreach naar payroll managers leidde tot de meeste afspraken. Daarnaast zorgde een combinatie van Google Search Ads en LinkedIn Traffic Ads met klantencases en blogs voor kwalitatief verkeer naar de website. Via Leadinfo konden we bedrijven en websitebezoekers identificeren en kwalificeren. De marketingmix werd verder versterkt met maandelijkse webinars en live demo's, wat leidde tot een constante stroom van marketingleads en salesgesprekken.

HR Tech Startup van het jaar

3

Paybix stelde zich kandidaat voor de titel HR Tech Startup van het jaar. Door een gepersonaliseerde e-mailcampagne slaagden we erin de meeste stemmen binnen te halen, wat hen uiteindelijk de hoofdprijs opleverde.

Winnende experimenten

4

Awareness | Webinar Awareness | Google Search Ads Awareness | Linkedin campagnes met client case Awareness | Reddit Ads Awareness | Cold Outreach campagnes naar Payroll & HR Managers

Ongelofelijk leuk om zo samen te werken!

CTO & Co-Founder

Bart Slaets

Wat zijn de resultaten?

  • 50% meer maandelijkse marketing & sales leads
  • Verdubbeling van het websiteverkeer
  • Een verdubbeling van het aantal webinar en live demo inschrijvingen.
  • Winnaar van de HR Tech Awards 2023
  • Een dynamische website die de noden en vragen van de doelgroep aanspreekt

Start met gratis advies van Thibo

Wat kan je verwachten?

We kijken naar je huidige situatie en doelen
We delen relevante voorbeeld cases & inspiratie
Je leert hoe we het concreet aanpakken