Paybix groeit uit tot HR Tech Startup van het jaar met Brandimpact als co-piloot
Paybix, een innovatieve speler in internationale payroll software, koos voor een vernieuwde branding, website, en strategische marketingondersteuning. Deze stappen hielpen het bedrijf om zich te onderscheiden in het competitieve payrolllandschap, wat resulteerde in de titel HR Tech Startup van het jaar.
Klant
Paybix revolutioneert wereldwijd payrollbeheer met hun platform Epix, dat payrollgegevens en -processen digitaliseert en consolideert in meerdere landen. Dit vereenvoudigt de payrollcomplexiteit voor bedrijven over de hele wereld en zorgt voor efficiënter internationaal loonbeheer.
Services
Marketing strategie & advies
Market research (interviews)
Lead Generation experimenten
Paid advertising
Webinars
Cold outreach
A/B testing
Website strategie
Webdesign & development
Content Marketing Strategie
Uitdaging
Paybix zocht een partner die hen kon begeleiden bij het ontwikkelen van een nieuwe merkstrategie en website. Na een succesvol website traject wilden ze hun online aanwezigheid maximaliseren en extra B2B-sales leads genereren. Hiervoor was Brandimpact de logische partner.
Ik voel een fenomenale vibe door met jullie samen te werken. Het voelt echt aan dat jullie onze (interne) marketing afdeling zijn. Enorm snelle reactietijden, enorm proactief, meedenken… top!
De aanpak
Growth Workshop en voorstel
Tijdens een growth marketing workshop prioriteerden we verschillende slimme experimenten rond brand awareness en lead generation. Deze experimenten werden uitgevoerd in een growth traject van zes maanden. Na de evaluatie van de experimenten besloten we de samenwerking voort te zetten met de beste werkende marketingtechnieken. We ontdekten dat cold outreach naar payroll managers leidde tot de meeste afspraken. Daarnaast zorgde een combinatie van Google Search Ads en LinkedIn Traffic Ads met klantencases en blogs voor kwalitatief verkeer naar de website. Via Leadinfo konden we bedrijven en websitebezoekers identificeren en kwalificeren. De marketingmix werd verder versterkt met maandelijkse webinars en live demo's, wat leidde tot een constante stroom van marketingleads en salesgesprekken.
HR Tech Startup van het jaar
Paybix stelde zich kandidaat voor de titel HR Tech Startup van het jaar. Door een gepersonaliseerde e-mailcampagne slaagden we erin de meeste stemmen binnen te halen, wat hen uiteindelijk de hoofdprijs opleverde.
Winnende experimenten
Awareness | Webinar Awareness | Google Search Ads Awareness | Linkedin campagnes met client case Awareness | Reddit Ads Awareness | Cold Outreach campagnes naar Payroll & HR Managers
Ongelofelijk leuk om zo samen te werken!
Wat zijn de resultaten?
- 50% meer maandelijkse marketing & sales leads
- Verdubbeling van het websiteverkeer
- Een verdubbeling van het aantal webinar en live demo inschrijvingen.
- Winnaar van de HR Tech Awards 2023
- Een dynamische website die de noden en vragen van de doelgroep aanspreekt