Stabiele leadflow van 100 nieuwe leads per maand voor TLV
Met een scherpe targeting & aantrekkelijk offer loopt de leadinstroom op wieltjes.
Klant
TLV is dé sectororganisatie voor Transport & Logistiek in Vlaanderen. De organisatie ondersteunt, verenigt en vertegenwoordigt 1500+ zelfstandige en KMO transportbedrijven in Vlaanderen. Ze helpt haar leden met administratieve taken, houdt hen op de hoogte van de laatste veranderingen in de sector en verdedigt de belangen van de Vlaamse transporteur.
Services
- Marketing strategie, validatie & advies
- Interviews doelgroep
- CRO: Landingspagina opzetten met offer startersgids
- Nurture Marketing automation flows
- Script voor salesopvolging
Uitdaging
De uitdaging van TLV bestond erin om meer startende transporteurs aan te werven als lid van hun organisatie.
Naast TLV extra onder de aandacht te brengen bij de doelgroep en het aantrekken van startende transporteurs, vroeg TLV extra ondersteuning bij het opvolging van de salestrajecten. Zo was er nood aan een gestructureerd salesproces. Concreet: Er dient nagedacht te worden hoe de aangetrokken leads warm konden gehouden worden van bij de opstart tot ze klaar waren om lid te worden van de organisatie.
"In plaats van een grote starterscampagne op te zetten, stapten we mee in het – voor ons onbekende - verhaal van growth marketing. Dankzij hun expertise én de persoonlijke aanpak heeft BrandImpact snel en gericht de juiste doelgroep bereikt en zagen we al na een paar weken grote resultaten. Nu komen starters in de sector in een stijgende lijn bij ons aankloppen, ook uit regio’s die we voordien bijna niet bereikten!"
De aanpak
Slimme experimenten
We leren via A/B testing systematisch welke kanalen, technieken, messaging, targeting & creatives de beste resultaten opleveren. We schalen de campagnes die de beste resultaten opleveren.
Implementeren, schalen & onderhouden
We onderhouden de best werkende technieken en blijven deze optimaliseren.
Blijven experimenteren
Er duiken voortdurend nieuwe tools en technieken op om klanten steeds efficiënter aan te trekken. Zo blijven we met een deel van het marketingbudget experimenteren. Op die manier garanderen we een duurzame groei door de systemen niet te laten verouderen.
"Brand Impact ontzorgt en denkt mee voor het vlot opzetten van onze digitale marketingstrategie. Let’s get digital! Via duidelijke, heldere communicatie mét ruimte voor eigen brand identity is dit van uitdaging tot mantra geworden … Een aanrader!"
Wat zijn de resultaten?
- Een significante stijging in het aantal nieuwe leden
- Stijgende database van profielen die interesse tonen in dienstverlening
- Waterdichte e-mail nurture flow om leads engaged te houden met TLV